YAnN VieT JaZz aNd CRunCh GuiTaR

# Extraits de presse autour de "La Javanaise"

«…Vous aimez les mélodies élégantes et aériennes ? Les avalanches de notes d’un certain type de jazz ont tendance à vous assommer ?  Voilà un CD qui devrait vous ravir !

Yann Viet, Marc Eliard et Sylvain Gontard ont réuni pour nous des mélodies arrangées avec beaucoup de goût. Comme toujours avec ce type d’exercice, le plaisir lié à l’évocation d’un air connu se mélange à la découverte d’arrangements inédits.
Sur les 19 plages de cet album, 6 sont des compositions de Yann Viet et 9 proviennent de mélodistes français  (Barbara, S. Gainsbourg, M. Legrand, L. Ferré, C. Aznavour, G. Brassens et J. Brel)…Les quatre autres sont des  tubes intergalactiques incontournables.
Parmi les adaptations de chansons françaises, j’ai du mal à faire un choix... J’aime particulièrement La Javanaise d’après Serge Gainsbourg et Les Insomnies d’après Barbara mais les visions proposées de La Bohème et Avec Le Temps sont elles aussi d’une  troublante beauté.
Sur l’ensemble de ce CD, on sent le mélange d’influences très variées :  Chet Baker et son  trio jazz «de référence»;  J.S. Bach pour la finesse de l’écriture contrapuntique.
Même si les ambiances changent beaucoup,  les mélodies sont toujours reines. Yann Viet, Marc Eliard et Sylvain Gontard s’amusent à superposer des voix dotées de vies propres pour nous offrir un  succulent mille-feuille musical. Cela donne finalement à cet album une indéniable unité.
Les parties «pour guitare seule» mettent en évidence le «toucher» tour à tour énergique, précis et délicat de Yann Viet...un vrai régal ! 
Cerise sur ce gâteau déjà excellent, la pochette et le livret qui l’accompagne sont élégants et très soignés.

Alors, n’hésitez plus !!! »

Hubert BAYET pour LAGUITARE.COM (Février 2011)

 

 

You do like elegant and ethereal melodies? The flood of notes in some jazz's styles tend to get you bored? Here is a CD that should delight you! Yann Viet, Marc Eliard and Sylvain Gontard have gathered for us some melodies arranged with taste. As always with exercises of this type, the pleasure linked to the mention of a familiar tune is mixed to the discovery of unheard arrangements. Of the nineteen tracks of this album, six are Yann Viet's compositions and nine come from french melody composers (Barbara, S. Gainsbourg, M. Legrand, L. Ferré, C. Aznavour, G. Brassens and J. Brel). The two remaining are intergalactic hits. Among the french songs’ adaptations, it's hard for me to make a choice. I especially love La Javanaise from Serge Gainsbourg and Les Insomnies from Barbara, however the proposed outlooks of La Bohème and Avec Le Temps have an unsettling beauty.

Overall the CD, we can feel a variety of mixed influences: Chet Baker and his reference jazz trio, J.S. Bach for the delicacy of the contrapuntal writing. Even if the atmospheres change a lot, the melody is always

sovereign. Yann Viet, Marc Eliard and Sylvain Gontard enjoy themselves, stacking voices living their own lives to offer us a delicious musical millefeuille. In the end, it gives to this album an undeniable unity. The parts "for guitar only” highlight Yann Viet's touch, dynamic, then precise and delicate... a real delight.

 On the top of all this, the sleeve and booklet coming with the CD are thorough and stylish... So... Don't hesitate anymore!!!

 

Hubert BAYET for LAGUITARE.COM (Februrary 2010)

 

 

 

Inspirés par le trio que formait Chet Baker avec le guitariste Philip Catherine et les contrebassistes Jean-Louis Rassinfosse ou Hein van de GeijnYann VietMarc Eliard et Sylvain Gontard adaptent ici quelques classiques de la grande chanson française : « Les Passantes » de Georges Brassens, « Les Insomnies » de Barbara, « Avec le temps » de Leo Ferré, « La Bohème » de Charles Aznavour. Figurent aussi au répertoire, « Chemin de la Montrée » et « Panini Blues », des compositions de Yann Viet, bien intégrées à l’ensemble. Servis par de bons musiciens en complète symbiose avec le projet, les arrangements du leader restituent avec musicalité et délicatesse les ressources de l’entrelacs guitare-contrebasse-trompette. Il en ressort un album agréable qui n’est pas véritablement un disque de jazz mais qui s’écoute avec un grand plaisir. Et c’est bien là l’essentiel.

 

Alain Tomas (Jazz Hot, décembre 2013)

# Interviews

# Extraits de presse autour de "Life On Mars?"

« Avec son bassiste Marc Eliard, l’artiste nous offre un superbe voyage qui abolit les frontières des genres pour nous emmener loin, très loin… Les grandes chansons françaises, quand elles sont choisies impeccablement, ont beaucoup de points communs avec le jazz, qui s’est souvent nourri d’airs populaires, fredonnés dans la rue, sans élitisme, par pur plaisir. À l’origine, une attitude fraîche et ouverte, que Yann Viet a su préserver dans son second album, à l’écart des étiquettes, en sachant juste rester solaire et généreux. »

 

“With Marc Eliard, his bassist, the artist gifts us with a wonderful voyage, abolishing boundaries between genres to take us far far away.... Great french songs, when they are perfectly chosen, have a lot in comon with jazz, often nourished by popular airs, hummed in the street, without elitism, for pure pleasure. At the source, a fresh and open attitude, preserved by Yann in his second album, far from any label, just remaining solar and generous.”

 

(Olivier Bride, Guitarist & Bass Magazine, june 2016)

 

 

"Avec ce vrai-faux double album, le guitariste de jazz Yann Viet nous prouve qu’il excelle dans un art bien difficile : celui de revisiter avec intérêt et pertinence les morceaux des musiciens qui ont influencé son parcours, de Thelonious Monk à Charlie Parker, en passant par Pat Metheny, David Bowie et Serge Gainsbourg. Il parvient même à émailler ses adaptations de compositions personnelles sans que cela ne semble présomptueux. D’un bout à l’autre de ce LiFe oN MArS ?, Viet et ses musiciens (Marc Eliard à la basse, Michel Jullien à la batterie, William Lecomte aux claviers, Sylvain Gontard et Gilles Relisieux aux trompettes et Jaco Largent aux percus) malaxent le matériau musical avec la même expression et la même fluidité, d’où une homogénéité, entre thèmes empruntés et mélodies originales. Le moment « guitaristique » le plus fort de cet opus est sans aucun doute le somptueux arrangement du « Life On Mars » du grand Bowie pour guitare seule, sur lequel Yann esquisse la mélodie tout en arabesques, usant de ses techniques de réharmonisation pour nous perdre dans un océan de beauté. Un album tout spécialement dédié aux amateurs de jazz, d’improvisation et de belle guitare."

 

Through this authentic fake double album, guitarist Yann Viet demonstrates he shines in a very difficult art, as he revisists with interest and pertinence pieces of musicians such as Thelonious Monk, Charlie Parker, Pat Metheny, David Bowie or Serge Gainsbourg, who influenced his path. He even succeds in adding his own compositions to his adaptations without appearing to be presumptuous. From one end of this "LiFe oN MArS?" to the other, Viet and his musicians (Marc Eliard on the bass guitar, Michel Julien on the battery, William Lecomte on keyboards, Sylvain Gontard and Gilles Relisieux on the trumpet and Jaco Largent on drums) handle the musical material with the same expression and the same flexibility, maintaining consistency between covered themes and original melodies. From a "guitaristic" point of view, the strongest moment of this opus is, without a doubt, the somptuous arrangement he made of the great David Bowie's "Life on Mars?", for guitar only. On this piece, Yann draws the melody all in arabesques, using his re-harmonisation skills to get us lost in an ocean of beauty. This album is especially dedicated to jazz, improvisation and beautiful guitar lovers.

 

 (Ludovic Egraz, Guitar Xtreme juillet-août 2016)

 

 

« Life On Mars ? » reprend des tubes tels ceux de Monk, Bowie, Mancini, Jarrett, Catherine.

14 morceaux durant lesquels le guitariste, compositeur et arrangeur, qui fait partie de la lignée des grands mélodistes comme Philip Catherine, Charles Loos ou Pat Metheny prouve son raffinement : Un toucher excellent, de belles mélodies, de superbes compositions !

 

"Life On Mars?" covers hits as Monk's, Bowie's, Mancini's, Jarrett's, Catherine's. The guitarist, composer and arranger, in the tradition of great melodists such as Philip Catherine, Charles Loos or Pat Metheny, proves his refinement on 14 tracks : an excellent touch, beautiful melodies, superb compositions!

 

(Charlotte Munoz, Nouvelle Vague, may 2016)

 

 

Album « LiFe On MArS ? » : beaucoup de standards et de refrains populaires dans la musique de ce double album (agrémenté de 14 partitions), quelques belles compositions du guitariste et surtout beaucoup de bonheurs (musicaux) à partager grâce au talent incontestable de cet instrumentiste hors pair qui, simplement, nous enchante.

 

« LiFe On MArS ? » by Yann Viet  :  a lot of classics and popular choruses in this double album's music (adorned with fourteen scores), some beautiful compositions by the guitarist and, above all, a lot of (musical) hapiness to share thanks to this great instrumentalist's undeniable talent. He simply delights us.

 

(Michel Arcens, June 2016 http://notesdejazz.unblog.fr/)

 

 

« Je trouve ce double album tout simplement beau. Pas seulement celui d'un guitariste émérite, avec une science des harmonies et des couleurs remarquables, mais aussi celui d'un vrai musicien qui écrit et pense à mettre en valeur ses partenaires, chose rare dans l'univers assez égocentriste des guitaristes. »

 

I find this double album is simply beautiful.  Not just being an outstanding guitarist's, with a remarkable science of  harmonies and colours but also a true musician's, who composes and thinks of bringing out his partners, rare thing in the self-centered world of guitarists.

 

 (Bob Bonastre, july 2016)

 

 

" Après La Javanaise, sorti en 2010, voici le nouveau bébé du guitariste compositeur Yann Viet. Le trio de base historique formé avec le bassiste Marc Eliard et le trompettiste Sylvain Gontard, est rejoint par Michel Jullien (batterie), Gille Relisieux (Trompette), William Lecomte (mélodica, orgue B3) et Jaco Largent (percussions). Cette fois encore, le répertoire est constitué pour moitié de reprises très personnelles de chansons françaises ou standards de jazz et d’originaux signés Yann Viet, sans oublier cette version de « Life On Mars ? » de David Bowie à la guitare acoustique en solo. Marc Eliard, très impliqué, navigue sur les différents titres entre basses électriques frettées et fretless, contrebasse, basse électroacoustique et même accordéon. Dès le premier morceau, le sublime « Moon River », il prend un chorus de basse électrique, puis récidive à la fretless sur « Aurora » et à la contrebasse sur l’immortel « Chez Laurette » de Michel Delpech. Cette très belle diversité instrumentale reflète celle du projet dans sa globalité et de ses arrangements remarquables. A noter que cet album contient un second CD avec des bonus ainsi que la plupart des partitions de l’album au format PDF, une heureuse initiative. "

 

After "La Javanaise", released in 2010, here comes guitarist Yann Viet's new baby. The initial trio formed with bassist Marc Eliard and trumpet player Sylvain Gontard has been joined by Michel Jullien (battery), Gilles Relisieux (trumpet), William Lecomte (melodica, B3 organ) and Jaco Largent (percussions). Once more, the repertoire is made half of very personal covers of french songs and jazz standards and of Yann Viet's original compositions as well, not to mention a version of David Bowie's "Life on Mars ?" on the acoustic guitar in solo. Marc Eliard, deeply involved, sails through the various titles between electric basses (fretted of fretless), double bass, electro acoustic bass and even accordion. From the very first piece, the exquisite Moon River, he plays a chorus on the electric bass, and then continues on the fretless on "Aurora" and on the double bass on Michel Delpech's eternal "Chez Laurette". This very beautiful instrumental variety reflects the project in its entirety with its remarkable arrangements. Note that the album contains a second CD including bonuses as well as most of the track's music sheets in PDF format - an excellent initiative. 

 

 (Bassiste Magazine, septembre 2016)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« Un de mes objectifs quand j’improvise, c’est d’être le plus lisible possible et de parvenir, dans le meilleur des cas, à aller d’un point A à un point B avec une seule idée, pas 36. D’être plus dans l’horizontalité et dans quelque chose de l’ordre du développement que dans la verticalité. Que d’une façon ou d’une autre la mélodie soit toujours présente… »

 

“One of my goals when improvising, is to be the most approachable and in the best case, to go from point A to point B following one only idea, not thirty-six. To preserve horizontaly and some sort of development rather than verticality.  That somehow the melody always remains present... »

 

 

 

# Extraits de presse et témoignages autour de "Wonderful World"

Le guitariste Yann Viet revient avec Olivier Soubeyran à la basse et au violoncelle pour présenter leur duo Jazz Sugar'n'Strings. Attention c'est du velours de grande classe que ces deux musiciens nous proposent dans leur album « Wonderful World ». Le cocktail guitare acoustique et violoncelle est magnifique.

 

(Pierre Journel, La Chaîne Guitare, décembre 2022)

 

Guitarist Yann Viet returns with Olivier Soubeyran on bass and cello to present their Jazz duo Sugar'n'Strings. Be careful, it's velvet of great class that these two musicians offer us in their album "Wonderful World". The cocktail of acoustic guitar and cello is magnificent.

 

(Pierre Journel, La Chaîne Guitare, December 2022)

 

 

Un grand merci pour ce CD qui est un vrai bijou… Un must ! J’ai apprécié les harmonies authentiques de « Nuages » et de « Bluesette » et le mélange Guitare/Violoncelle est original et bienvenu, avec un excellent mixage des 2 instruments. Les instrumentistes invités sur « Acapulco, Samba, Padam, Son for Thaïs (William Lecomte de chez Ponty) sont parfaits ! Merci encore, c’est un beau CD grâce auquel je vous souhaite un beau succès.

 

(Francis Darizcuren, décembre 2022)

 

A big thank you for this CD which is a real jewel... A must ! I enjoyed the authentic harmonies of "Nuages" and "Bluesette" and the Guitar/Cello mix is original and welcome, with an excellent mix of the 2 instruments. The guest instrumentalists on "Acapulco, Samba, Padam, Son for Thaïs (William Lecomte from Ponty) are perfect! Thank you again, it is a beautiful CD thanks to which I wish you a great success.

 

(Francis Darizcuren, December 2022)

 

 

 

Formule insolite que ce duo formé par Yann Viet et Olivier Soubeyran ! Yann et Olivier ont chacun déjà à leur actif deux albums et les voilà réunis pour ce duo raffiné, original par la présence «vocale» du violoncelle. Des compositions originales viennent se mêler sans complexe à des standards ou des chansons célèbres. Un choix très éclectique d’ailleurs et des arrangements ciselés pour des titres allant des légendaires «Bluesette» et «Nuages» au «Tears in Heaven» d’Eric Clapton en passant par «Jardin d’hiver» et même «Le piano de la plage» joué…sans piano ; pourtant l’excellent William Lecomte, pour qui un titre a été composé, n’était pas loin ! On croise aussi Baden Powell et Vinicius pour une «Samba em Preludio» bouleversante. Surprise, même Bourvil est là, pas dans son registre comique mais dans son côté émouvant avec «la tendresse» si bien nommée. Tendresse que l’on ressent sur la reprise de Louis Armstong «What a Wonderfull World». Disque intimiste, on sent les musiciens à côté de soi, on perçoit le glissement des doigts sur les cordes, presque leur souffle. On se rêve à l’écoute sous une chaude couverture devant la cheminée, tranquille, serein comme leur musique.
«Wonderful world», pas toujours certes, mais avec de tels moments on peut le ressentir.

 

(Philippe Desmond, Jazz Action, novembre 2022)

 

This duo formed by Yann Viet and Olivier Soubeyran is an unusual formula! Yann and Olivier already have two albums to their credit and here they are together for this refined duo, original by the "vocal" presence of the cello. Original compositions are mixed with standards or famous songs. A very eclectic choice of songs and arrangements for titles ranging from the legendary "Bluesette" and "Nuages" to Eric Clapton's "Tears in Heaven", including "Jardin d'hiver" and even "Le piano de la plage" played...without a piano; however, the excellent William Lecomte, for whom a title was composed, was not far away! We also meet Baden Powell and Vinicius for a moving "Samba em Preludio". Surprise, even Bourvil is there, not in his comic register but in his moving side with "la tendresse" so well named. Tenderness that we feel on the cover of Louis Armstong "What a Wonderfull World". Intimate record, we feel the musicians next to us, we perceive the sliding of fingers on the strings, almost their breath. We dream of listening under a warm blanket in front of the fireplace, quiet, serene as their music.
"Wonderful world", not always, but with such moments you can feel it.

 

(Philippe Desmond, Jazz Action, November 2022)

 

 

Interview par Pierre Journel (La Chaîne Guitare), décembre 2022 :                                                                                        (Fontenay s/s Bois, janvier 2023)   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Une très belle découverte musicale, à l’ambiance feutrée et colorée, entre jazz,

compositions originales, musiques des deux Amériques et parfums parisiens…

De très beaux arrangements et une interprétation toute en finesse.

La reprise de « What a Wonderful World » est magnifique !


(Salah Maalem, « Le Jazz dans tous ses états », Radio MNE, février 2023)

 

 

A very nice musical discovery, with a muffled and colored atmosphere, between jazz,

original compositions, music from the two Americas and Parisian perfumes...

Very nice arrangements and a very fine interpretation.

The cover of "What a Wonderful World" is magnificent!


(Salah Maalem, " Le Jazz dans tous ses états ", Radio MNE, February 2023)

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ils sont deux à utiliser des instruments à cordes : basses et violoncelle sont joués par Olivier Soubeyran et les guitares sont jouées par Yann Viet pour un opus qui vibre entre jazz, standards des deux Amériques et parfums de Paris (chansons françaises et compositions originales). Certaines plages ont été enregistrées en duo et d’autres en compagnie d’invités, comme le pianiste William Lecomte, l’accordéoniste Marc Eliard, Jaco Largent, Thierry Fanfant et Jean-Yves Roucan aux diverses percussions. Olivier Soubeyran a déjà sorti Mangocello en 2021 et Maze en 2016, tandis que Yann Viet a sorti La Javanaise en 2010 et Life On Mars en 2016. Pour cet opus en duo, le premier a composé un titre en solo, “Acapulco”, et 3 titres avec son complice. Sinon, pour les autres titres, Django Reinhardt, Baden Powell, Toots Thielemans, Charles Trenet, Benjamin Biolay ou Eric Clapton sont également de la fête ! Le binôme ayant décidé de ne pas jouer ‘petit bras’, ce ne sont pas moins de 15 titres que les deux artistes alignent sur ce wonderful opus. 15 étapes pour un voyage multicolore et multisonore parcouru avec brio ! Les enregistrements se sont déroulés sur plusieurs années, 2014, 2015 et 2016, ainsi que le mixage et le mastering, de 2018 à 2022, la saloperie de virus y étant sans nul doute pour quelque chose, les motivations personnelles des musiciens faisant le reste et permettant enfin la sortie de l’album tant attendu. Quelques compositions et un sacré nombre de reprises superbement revisitées qui donnent une furieuse envie de passer des heures et des heures à écouter de l’acoustique, surtout quand vous écoutez “Le piano de la plage” joué… sans piano et cette version particulièrement émouvante de “Tears in Heaven” de qui vous savez. “Jardin d’Hiver” et “La tendresse” l’annoncent et notre rédaction le confirme, c’est un opus “coup de coeur”, et qui en impose.


Dominique Boulay, PARIS-MOVE, January 21st 2023

 

 

They are two to use string instruments: bass and cello are played by Olivier Soubeyran and the guitars are played by Yann Viet for an opus that vibrates between jazz, standards of the two Americas and perfumes of Paris (French songs and original compositions). Some tracks were recorded as a duo and others with guests such as pianist William Lecomte, accordionist Marc Eliard, Jaco Largent, Thierry Fanfant and Jean-Yves Roucan on various percussions. Olivier Soubeyran has already released Mangocello in 2021 and Maze in 2016, while Yann Viet released La Javanaise in 2010 and Life On Mars in 2016. For this duet opus, the first has composed a solo track, "Acapulco", and 3 tracks with his accomplice. Otherwise, for the other tracks, Django Reinhardt, Baden Powell, Toots Thielemans, Charles Trenet, Benjamin Biolay or Eric Clapton are also in the party! The pair having decided not to play 'small arms', there are no less than 15 tracks that the two artists align on this wonderful opus. 15 stages for a multicolored and multisound journey traversed with brilliance! The recordings took place over several years, 2014, 2015 and 2016, as well as the mixing and mastering, from 2018 to 2022, the virus being undoubtedly for something, the personal motivations of the musicians doing the rest and finally allowing the release of the long awaited album. A few compositions and a hell of a lot of superbly revisited covers that make you want to spend hours and hours listening to acoustic, especially when you listen to "The Beach Piano" played... without a piano and this particularly moving version of "Tears in Heaven" by who you know. "Jardin d'Hiver" and "La tendresse" announce it and our editorial staff confirms it, it is a "coup de coeur" opus, and one that imposes.


Dominique Boulay, PARIS-MOVE, January 21st 2023

 

 

Sugar'n'Strings est un duo à priori insolite puisqu'il est formé de  Yann Viet (guitare) & Olivier Soubeyran (violoncelle et basse). Leur album, "Wonderful World" est un savant mélange de compositions originales et de reprises choisies avec soin dans des univers musicaux très variés (le Jazz, le Rock, la Bossa Nova, la chanson française). On retrouve ainsi avec beaucoup de plaisir "Bluesette" (Toots Thielemans), "Tears In Heaven" (Eric Clapton, "Samba Em Preludio" (Baden Powell - Vinicius De Moraes), "Le piano de la plage" (Charles Trenet) ... Ce cocktail savoureux, tout en sensibilité, est servi par ces deux excellents musiciens et par des arrangements raffinés.
A noter, la présence d'invités de grande qualité comme William Lecomte (claviers) ou encore Marc Eliard (accordéon). Cet album intimiste, tout en délicatesse, est un vrai régal que je ne saurais trop vous recommander.
"Dès la première écoute, on est séduit par le son, l'ambiance feutrée de la formule duo et l'exécution raffinée des thèmes comme des improvisations". Jean-Marie Ecay

 

(Le Blog de Jazznicknames, avril 2023)

 

 

Sugar'n'Strings is an unusual duet formed by Yann Viet (guitar) & Olivier Soubeyran (cello and bass). Their album, "Wonderful World" is a clever mix of original compositions and covers chosen with care in very varied musical universes (Jazz, Rock, Bossa Nova, French song). We find with great pleasure "Bluesette" (Toots Thielemans), "Tears In Heaven" (Eric Clapton), "Samba Em Preludio" (Baden Powell - Vinicius De Moraes), "Le piano de la plage" (Charles Trenet) ... This tasty cocktail, all in sensitivity, is served by these two excellent musicians and by refined arrangements. To note, the presence of guests of great quality like William Lecomte (keyboards) or Marc Eliard (accordion). This intimate album, all in delicacy, is a real treat that I cannot recommend enough.
"From the first listening, one is seduced by the sound, the hushed atmosphere of the duo formula and the refined execution of the themes as well as the improvisations". Jean-Marie Ecay


(The Jazznicknames Blog, April 2023)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Music is first and foremost a story of encounters, and that's the subject of this album by musician Yann Viet, guitarist and teacher well known to jazz fans, and Olivier Soubeyran, cellist and bassist. The two musicians share a common love of that slightly hazy place where jazz and Latin music blend their rhythms and colors. "Wonderful World" is a celebration of this point of convergence between the two Americas. The duo offer a number of originals composed four-handed, as well as highly successful adaptations of standards ("Nuages", "Bluesette", "Samba em Prelúdio", "What A Wonderful World") and songs from the pop and chanson repertoires ("Jardin d'Hiver", a gem composed by Benjamin Biolay and Karen Ann, and immortalized by Henri Salvador, "Tears in Heaven" and Charles Trenet's "Le piano de la plage"). Guitar, nylon strings and cello intertwine in fascinating conversations, with a few hand-picked guests such as Marc Éliard, Indochine's bassist here on accordion, and pianist William Lecomte. Beautiful, tender and comforting!

 

(Ludovic Egraz, Guitare Xtreme June 2023)